facebook

PILATES

WAT IS PILATES?

Pilates is een trainingsmethode voor jong en oud die er voor zorgt dat het lichaam in correcte houding brengt en de wervelkolom versterkt wordt door middel van spieroefeningen. De Pilatesoefeningen worden uitgevoerd met de nadruk op een juiste balans tussen kracht, soepelheid en een correcte ademhaling. De Pilates methode bevordert de ademhaling, longcapaciteit, bloedcirculatie, houding, balans, stevige botten, een slanke lijn en soepele gewrichten en bewustzijn.

De stabilisatiespieren in en rond de wervels worden getraind, dit zorgt er voor dat de wervelkolom ondersteund wordt en de romp kan dragen. Ook voor mensen met rugklachten is dit interessant. De wervelkolom wordt sterker en soepeler door de oefeningen en er komt meer ruimte tussen de wervels. Een soepele en sterke wervelkolom is immers nodig voor het krijgen of behouden van een gezonde rug. Bovendien worden met deze oefenmethode ook andere spieren in het lichaam krachtig gemaakt, denk bv. aan  triceps en bilspieren.

 

WAT DOET PILATES VOOR MIJ?

-        Sterkere rompspieren.
-        Je beweegt makkelijker en soepeler; schoenen gaan makkelijker aan.
-        Je voelt meer kracht in je lichaam; de boodschappentas voelt lichter.
-        Je houding wordt natuurlijker; zithouding kost minder moeite.
-        Je kunt je makkelijker concentreren, thuis of op het werk.
-        Je bent meer in balans, zowel in lichaam als in geest.

 

WAT MOET IK MEENEMEN NAAR DE LES?

Comfortabele kleding, een handdoek en een flesje water.